बुधवार, 23 जुलाई 2014

'मोचो मोचो'

जेती देखौं तेती भईगे,
दिखथे भाईगे लाल सलाम। 
मरके घलो सरग नई दिखे,
दिखथे भईगे लाल सलाम।

काकर बर मय गाना गावंव,
काकर बर अब लिखंव गीत।
राजनीत के चौपट पासा म,
काकर हार अउ काकर जीत।

कलम कभू कलंक होथे?
लिखथे भईगे लाल सलाम।

तय जा मय आथंव जा जा,
संगे मरबोन ओसरी पारी।
बीता भर पेट के खातिर,
लइकुसहा होगे बन्दूक धारी।

हक बिरता के नारा धरके,
छाती चढ़गे लाल सलाम।

कोलिहा मन सब बघवा होगे,
जब नेता बनगे बेपारी।
थुंक चटैया पिछलग्गू चम्मच,
डंकरत भुंकरत हे अधिकारी।

किसानी बर लहू बोहागे,
धरती भईगे लाल सलाम।


गोड़तरिया इज्जत रौंदागे,
मुड़सरिया चपकागे नोट।
बयान बाजी म बेरा पहागे।
खपगे जिनगी बीतगे गोठ।

तइहा बर बइहा बानी हम,
लइहा भईगे लाल सलाम।

मुंह चपकागे खा पी खाके,
चापलुस के वकालत म।
प्रजातंंत्र सूली चढगिन जब,
यहा दरबारी हालत म।

सुरता भईगे सुख सुमत के,
बिरता भईगे लाल सलाम।

सरग सपना समोखे ठाढ़े,
कमिया नरक ल भोगत हे।
कपटी बैठे मुढ़ी म हमरे,
को जनी का का जोंगत हे?

पुरखा पुरबल के आजादी,
आबादी भईगे लाल सलाम।

बइठे बइठे पांगुर भांजत,
लबरा चांदी काटत हे।
महल अटारी चढ़के दोगला,
भाई भाई ल बांटत हे।

भुंईया के भगवान ठठागे,
ठउका भईगे लाल सलाम।

महतारी बर कोख कपूत के,
पीरा घलोक भारी होगे।
स्वारथ के खातिर दुनिया म,
आंखी देखे लबारी होगे।

चिरहा लंगोटी तक लुलवागे,
आंखी गढ़गे लाल सलाम।

जोग भोग ल छोड़के कवि रे,
लिखो अब ये बानी ल।
रत्नगर्भ म बारूद बिछगे,
गढ़ छत्तीस के जवानी ल।

परन करैया पर के बुध म!
पर के भईगे लाल सलाम।

गीतकार 
एमन दास मानिकपुरी
औंरी, भिलाई3, ​जिला—दुरूग
मो.7828953811


कोई टिप्पणी नहीं:

एक टिप्पणी भेजें